6/10公開 111.3 r5771

投稿者: | 2012年6月11日

6/10に公開されたらしいVer111.3の主な変更点など

Release of 111.3 (r5772 on 10-Jun-2012):
FIX: race condition with multithreads on GDI
CHG: savegames will be saved as “_temp.sve” and only renamed after after success to the final name
ADD: screen redraw will be now up to 50% faster when needed thanks to multi-threading
ADD: hashtables for animations and smoke => much faster adding/removing
ADD: (from yorkeiser/prissi) line display in minimap (toggle with show schedule together with pax, mail, freight button) CONTRL will use player colors
CNG: Order and function of many minimap buttons rearranged
ADD: enable dragging of lower & raise tools in network mode
ADD: enable dragging of bridge, tunnel, elevated way tools in network mode
ADD: zoomlevel in minimap from -16 to 16
ADD: Start paksetdownloaded, when started without paksets
FIX: (z9999+) Corrected speedbonus base faktor calculations
FIX: (z9999+) Nickname in chat also send to server for reloads
FIX: (installer/pakset updater) better finding out if portable installation is needed
ADD: change of waiting at stops option in minimap
CHG: Withdraw all will not disassemble convois in depots for easier upgrading
FIX: route search for runways with oneway signs was broken
FIX: main menu was not updated when new modes of transport became available
ADD: (kierongreen) powerline tunnels: allow_undergroud_transformers=1 (default) will allow transformers below ground
FIX: deleting tunnel ground was booked twice
FIX: deleting tunnel ground charged for way on tunnel, which is not charged when building
CHG: Only founding a city when account is positive
CHG: powerlines will connect in directions a powerline can be build on a tile
ADD: threaded (but with graphic errors) tile redraw will by used automatically when fps too low

対訳

FIX: race condition with multithreads on GDI
マルチスレッド対応

CHG: savegames will be saved as “_temp.sve” and only renamed after after success to the final name
ゲームのセーブをする時にはまず”_temp”という名前で保存し、それを後でリネームする。

ADD: screen redraw will be now up to 50% faster when needed thanks to multi-threading
マルチスレッドに感謝?を必要とするときにスクリーンの再描画が50%上がる?

ADD: hashtables for animations and smoke => much faster adding/removing
ハッシュテーブルにより、素早い煙とアニメーションの追加と削除

ADD: (from yorkeiser/prissi) line display in minimap (toggle with show schedule together with pax, mail, freight button) CONTRL will use player colors
yorkeiserとprissiによるミニマップでの旅客・貨物・郵便を示した路線図をプレイヤーカラーで表示する。

CNG: Order and function of many minimap buttons rearranged
ミニマップのたくさんの機能やOrderをアレンジ。

ADD: enable dragging of lower & raise tools in network mode
ネットワークモードでツールウィンドウを移動できるようになった。

ADD: enable dragging of bridge, tunnel, elevated way tools in network mode
橋やトンネル、高架をネットワークモードでもドラッグで敷設できるようになった。

ADD: zoomlevel in minimap from -16 to 16
ミニマップの拡大率を16倍・1/16倍まで可能に。

ADD: Start paksetdownloaded, when started without paksets
パックセットが無い時に自動でダウンロードするようになった。

↑多分追加pakじゃなくて公式のリリースpakしか対応してないかも?

FIX: (z9999+) Corrected speedbonus base faktor calculations
スピードボーナスの基準を計算するようになった。

FIX: (z9999+) Nickname in chat also send to server for reloads
チャットの時にニックネームを表示させるようになった

FIX: (installer/pakset updater) better finding out if portable installation is needed
簡単なインストールが必要な時はより見つかりやすくなった。

つまりインストールが簡単になった?

ADD: change of waiting at stops option in minimap
ミニマップで積むまで待機も表示するようになった

CHG: Withdraw all will not disassemble convois in depots for easier upgrading
分解した乗り物が再編成しやすくなった?

FIX: route search for runways with oneway signs was broken
一方通行標識を撤去した時に経路詮索をするようになった。

FIX: main menu was not updated when new modes of transport became available
新しい交通が有効になった時にメインメニューのアップデートはされない?

ADD: (kierongreen) powerline tunnels: allow_undergroud_transformers=1 (default) will allow transformers below ground
送電線のトンネルのエラーの修正?

FIX: deleting tunnel ground was booked twice
二マス目の地面が撤去された時にトンネルも撤去されるようになった。

↑ということはバグを利用した海底トンネルの敷設が不可能?

FIX: deleting tunnel ground charged for way on tunnel, which is not charged when building
トンネルの一箇所が撤去されたらその間のトンネルが撤去される? 建物が変わった時は撤去なし

CHG: Only founding a city when account is positive
アカウントが活発な時にだけ街が見つかる

CHG: powerlines will connect in directions a powerline can be build on a tile
送電線の敷設が可能なタイル方向にのみ接続されるようになった

ADD: threaded (but with graphic errors) tile redraw will by used automatically when fps too low
マルチスレッド対応になった?

一応訳はしてみたものの、準二級程度の英語力だと無理がありすぎて・・・

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です