#simutrans stable 120.2 r8077

投稿者: | 2017年2月13日

stable版のアナウンスが来てたようです。こちらからDL

・編集できるAI
・斜面にgroundobj(岩の海岸とか)
・半透明png対応(煙や影に柔軟に対応できるかも)
・産業のアニメーションとサウンド

paksetの更新
pak64

makeobjのバージョンは60になりました。


history.txt
まとめ

#simutrans nightly ver 120.1.4 r8033[変更点あり]

FIX: incorrect scaling of electricity revenue with respect to month length
FIX: electricity related information now accuratly reflects the last tick of the network
FIX: electricity networks are no longer prone to arithmetic overflow which could result in incorrect graphics or income
FIX: electricity networks no longer skip a power tick or lose revenue accumulators during a save/load cycle
CHG: simplified transformer information UI removing redundant or meaningless values
CHG: factory power is solved in 1 tick instead of 2
CHG: various improvements to JIT2 to improve factory and electricity network stability
CHG: factories which produce power log the amount of power production consumed instead of the amount of power produced
CHG: factories which consume power log the amount consumed as negative
FIX: F12 no longer brings up the ingame help window in the Steam version of Simutrans

修正:
電力事業のひと月ごとの収入が正しくなかった
電気周りの情報が前のネットワークの情報をもとに補正されるようになった
電力事業で演算上のオーバーフローによって収入または画像がおかしくなる
セーブ時またはロード時に電力事業の収入がスキップされる

(steam関連)
steam版でF12キーを押した場合にゲーム内ヘルプが呼び出されない

変更:
変電所の情報に不要な値があった
産業の生産能力が2ticksではなく1tickごとに処理をするようになった
JIT2によって産業や電力がより安定するようになった
産業は電力の供給度合いと供給される期間によって生産能力が変化する
産業にあまり電力が供給されない場合、生産能力が下がる

#simutrans nightly ver 120.1.4 r7754~ 変更点まとめ

ADD: scriptable AI players (folder AI which contains sqai now with distribution)
ADD: (jk271) switch to load heightmaps with more height levels
ADD/FIX: slopes for groundobj now working again. If there are groundobjs with climate water, then these will be used occasionally at the coastline
ADD: ground name=shore with Image[slope][0,1=snow, if there] for display at shoreline
ADD: length of max tiles checker after choose sign/signal configurable (max_choose_route_steps)
ADD: basic nearest pixel DPI awareness to prevent UI from being too small on high density displays
ADD: make public tool can be dragged to rapidly make multiple objects public
ADD: make public tool cost can be configured
ADD: make public tool can be configured to not work on ways or way objects for companies
ADD: on multiplayer servers any client capable of using the public service player can bypass password checks for all companies
ADD: support service names for ports in network URNs

FIX: sorting according to displayed name in house/cur/industry building lists
FIX: reload themes after restart
FIX: demo.sve were never loaded, since the auto-load assumed existence even if there was none
FIX: smoke tile when rotated factory views
FIX: no longer assert when duplicate tiles exists in convoy path list, instead it gets logged (please report log if it occurs)
FIX: corrected hitbox and resize logic of scrolled list GUI element, which prevents crashes caused by invalid selection
FIX: network core correctly enumerates local bind addresses instead of repeatedly trying to bind to the first local address

CHG: update to squirrel 3.1
CHG: monthly fixed costs for vehicles now uint32 (needs makeobj 55.4)
CHG: building cities, plant trees, make public, headquarters and artificial slope tools check for sufficient funds
CHG: planting trees is no longer possible by companies when no_trees configuration is set
CHG: make public tool now works on incline and tunnel entrance ways
CHG: make public tool now treats way objects separately from ways
CHG: notifications about ways being made public in multiplayer games are produced less frequently
CHG: retained ways from liquidated companies are transferred to the public service player

追加:
・AIプレイヤーをスクリプト記述で挙動がいじれるようにした。(AIフォルダにはsqaiと呼ばれるディストリビューションが存在する。)
→ベースとなるファイルはscript/ai_base.nutらしいです。どのように記述するかは未確認。

・(jk271が追加)ハイトマップがより多くの高度を持つようになった。
・(変更も兼ねている)groundobjが再びスロープ上で正しく動くようになった。もし水上にgroundobjがあった時に、稀に海岸線に移ることがある。
・ground nameにshore(海岸線)を追加。通常のスロープの指定と同じく記述を行うが、海岸線でのみ反映される。
・振分信号の最大距離が設定可能に。(max_choose_route_steps)
 たぶん120.1.3以前でちょくちょく見られた振分信号周りの挙動の変更アリ。
→simuconf.tab内

#
# How many tiles to check before giving up on finding a free bay at a stop? (200 default)
max_choose_route_steps = 250

・高解像度モニタの時のUIの表示をDPIによって調節する(ちょっと翻訳が微妙)
→Win10や8などで搭載されているディスプレイ/項目のサイズの変更と設定/ディスプレイのカスタマイズを受けての実装とみられる。
→Macなどは対象外。

・公共化ツールが複数のオブジェクトに対応
・公共化ツールのコストが設定可能
・公共化ツールはwayやwayobjectで使えないようにした(不正確なので検証もとむ)
・マルチプレイヤーサーバの全ての会社にパスワードを設定可能にした(これ前にもあった気がするが)
・URN周りの設定
→詳細不明。URNはこのことか?→https://ja.wikipedia.org/wiki/Uniform_Resource_Name

修正:
・建築物のうち、住宅・ランドマーク・工場での動作を改善
・再起動時にテーマも再ロードされるようにした。
・auto-loadが想定されなかった場合でなければ、demo.sveをロードされないようにした。
→auto-loadまわりの挙動修正なのであまり気にしなくても良さそう

・マップ回転時の産業の煙位置を修正?
・乗り物の経路リストで重複がある場合に忠告を出すようにした。
・不正な選択によるクラッシュを防ぐために、GUIでのスクロールを含めたリストでのマウスカーソルの判定を精確にした。
・ローカルネットワーク周りの挙動改善(ちょっと訳が不正確)

変更:
・squirrel 3.1にアップデート
・乗り物の月額維持費の値の型をuint32にした(makeobj 55.4が必要)
→維持費が単純に32bit化ってことです。UInt32 構造体

・資金が不足しているかどうかのチェック機能を”街の建設”、”木の敷設”、”公共化”、”本社”、”スロープツール”、”その他”に実装した。
→今後は赤字からの脱却がさらに難しくなると見ていいかも。

・樹木の生成が無効になっている場合、木を植えることはできない。
・公共化ツールがインクラインとトンネルの入口?で機能するようになった
・公共化ツールがwayとway-objectで別々で機能するようになった。
・ネットワークプレイ時に不便?(または回線の不備?)があった場合に忠告を出すようにした。
・破産した場合は全て公共事業がwayを受け持つことになった

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